انواع عمل های لاغری بر روی معده


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 19 خرداد 1403
بازدید : 22
نویسنده : mozhgan

عمل لاغری بای پس معده

با وجود آن‌که آن را نمی‌توان جدیدترین عمل لاغری شکم دانست، با این حال یکی از شناخته‌ترین انواع عمل جراحی لاغری است که به دو شکل انجام می‌شود. روش اول که شایع‌تر است، بازگشت ندارد و در آن بخش بالای معده را بریده و و مری را به باقی معده متصل می‌کنند. در این روش بایپس، حجم معده کم شده و سبب می‌شود نه‌تنها غذای زیادی خورده نشود؛ بلکه مقدار جذب نیز کاهش می‌یابد. قسمت باقی‌مانده می‌تواند تنها ۲۸ گرم غذارا  در خود جای دهد. همچنین بخشی ابتدایی از روده کوچک نیز بریده شده و به معده متصل می‌گردد؛ در نتیجه بخش زیادی از معده و روده کوچک در هضم و جذب غذا حذف می‌گردد. عوارض این عمل جراحی بایپس معده سوءتغذیه به دلیل عدم جذب ویتامین‌ها از جمله ویتامین B12 و D است. همچنین ایجاد فتق، سنگ صفراوی و سندروم دامپینگ از عوارض این نوع بای پس معده است.

نوع دیگر عمل بای پاس معده، عملی پیچیده است که در آن ۸۰ درصد معده حذف شده و بخش زیادی از روده کوچک نیز بریده می‌شود؛ در نتیجه بخش زیادی از دستگاه گوارش حذف می‌شود که در نتیجه آن، هم مقدار غذای مصرفی و هم جذب غذا به‌شدت محدود می‌گردد که البته عوارض زیادی را به دنبال دارد. افرادی که این عمل برای آن‌ها مناسب است باید BMI بالای ۵۰ داشته باشند. عوارض این عمل بای پس معده نیز شامل خونریزی زیاد، عفونت، مشکل تنفسی، سوء تغذیه، فتق، استفراغ، افت قند خون و... است.

عوارض عمل لاغری بای پس معده

این عمل جراحی از روش‌های مؤثر در درمان چاقی است اما مشکلات و خطرات زیادی نیز برای فرد به همراه خواهد داشت. و شما باید با توجه به این عوارض برای انجام عمل تصمیم‌گیری کنید.

• دوره نقاهت این عمل جراحی بسیار طولانی و حداقل دو سال است. در تمام این مدت باید به صورت منظم برای انجام آزمایشات و چکاپ های مختلف به پزشک مراجعه کنید.

• پس از انجام عمل باید تغییرات اساسی در سبک زندگی و رژیم غذایی خود ایجاد کنید. با انجام این عمل جراحی مواد غذایی کمتری در بدن جذب شده و سیستم ایمنی بدن نیز تضعیف می‌شود. در نتیجه این موضوع ممکن است باعث بروز سوء تغذیه در فرد شود.

• انسداد روده یکی از مشکلات و عوارض عمل لاغری بای پس معده است. این مشکل درد‌های شکمی را برای فرد به همراه خواهد داشت. البته این مشکل به ندرت رخ می دهد، اما در هر حال از عوارض خطرناک بای پس به شمار می‌رود.

• فرد برای مدت زمان طولانی باید از مکمل‌ها و دارو‌های تقویتی استفاده کند.

• برخی دیگر از مشکلات مانند بیهوشی، رفلاکس معده و حتی تنگی نفس نیز بسیار شایع بوده و برای افراد پس از عمل پیش می‌آید.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com